my tomodachi

20101117

Boss Aku Nak dengar Lagu SUSU... apekeh??




Bukan mudah nak tarik minat kebanyakan orang untuk meminati muzik kpop...apatah lagi teman2 sekerja saya yang kebanyakannya jiwa nak dengar lagu2 melayu saja...
Tapi bila cik kaseh yang tegar & selalu dengan moto ada-aku-kesah sentiasa memasang lagu2 kpop terbaru (walaupun berselang seli dengan lagu inggeris/melayu/indon/hindustan/dangdut/jepun/taiwan/nasyid dan segala genre yg ada di muka bumi ni...<--I mmg universal..hehe)
akhirnya sekarang my boss siap buat permintaan nak dengar lagu kpop kegemaran dia...hakhakhak~~


dat time....
lagu Fantasia Bulan Madu-Search sedang berkumandang... tiba2 my boss bersuara...
"bosan..."
cik kaseh n office mate kat sebelah x berapa jelas...so buat don't know je...dia bersuara lagi...
"Bosan... bosannn...BOSANN!!"
Ok... siapa berani tak ambik attention bila boss dah jerit camtuh kan...
kami berdua angkat kepala pandang boss... tak cakap pape melainkan cuba memahami maksud air mukanya yang sememangnya bosan dengan lagu Search tadi...
"Aku nak lagu SUSU," katanya.
Cik kaseh terpinga2... lagu SUSU tu lagu apa???
"korang pasanglah lagu korea yang semalam tu."
Otak cik kaseh sedang mencerna apakah itu lagu SUSU...
"boss nak lagu Hoot kot." office mate cik kaseh tadi meneka.
"Nah lagu SUSU boss.."cik kaseh pun pasanglah lagu Hoot...
"Bukan SUSU lah boss...diorang cakap SHOOT SHOOT... & tajuk lagu ni HOOT."
"Eh, ada aku kesah... ko jangan nak melawan... aku orang melaka tau."
'Cheh, tak habis2 dengan modal dia orang melaka tuh... aku wong jowo loh, boss...kang speaking jawa nganga boss aku ni kang..hailoh~' <--ckp dalam hati saja..hehe~

Boss pun melayan lah lagu SNSD tu sambil meneruskan perjuangan ZUMA dia... <--cheh, main game...mentang2 dia boss..huhuhu~~


EXTRA
"Kaseh, dalam folder muzik kau ada lagu CN Blue?"
"Ade..."
"aku nak aku nak..."
"hambiklah...ko cakaplah lagu kpop apepun...insyallah aku ade..."
"Eh, apasal lagu Sorry Sorry ni lain macam je bunyinya?"
"yang ni versi R&B...tak penah kuar dekat ERA lagi kot..."
"Oooo~~~"


P/s : Walaupun tak ramai... tapi sejak kebelakangan ni makin bertambah orang yang minat lagu kpop ni... sonoknyer~~lagi2 boss saya pun join to the group jugak... =)

Pss : skang cik kaseh tak tau...cik kaseh ni betul2 anti-fan SNSD or cuma tak suke SNSD pada part2 tertentu saja...neway cik kaseh memang layan habis ngan Hoot.



No comments:

Post a Comment