my tomodachi

20110805

Super Junior - Mr. Simple [MV]




Setelah setahun akhirnya mereka kembali lagi dengan album terbaru.
Ia sesuatu yang sangat dinanti-nantikan oleh semua ELF seluruh dunia.
Saya adalah antara jutaan ELF yang setia meminati 10 jejaka ini

Berbeza dengan 2 album terdahulu... kali ini Cik Kaseh lebih relax menantikan saat kemunculan Super Junior.
(Dah pernah terlebih dos menggilai Super Junior dulu, so sekarang dah boleh control diri agaknya.)

Walaupun pada mulanya apabila menyaksikan gambar2 teaser setiap ahli untuk album ke5 ini membuatkan Cik Kaseh hilang selera terhadap mereka. Tapi nampaknya MV dan lagu Mr. Simple langsung tidak mengecewakan.

Fuhh~~ lega sangat.
Waktu kali pertama menonton MV Mr. Simple pun dah buat saya rasa teruja sampai meremang tengkuk.
Jadi saya maaf kan saja pasal gambar2 teaser yang wierd n menjengkelkan hati tu(kecuali Eunhyuk & Heechul saja yang Cik Kaseh boleh terima)


So, sedikit ulasan Cik Kaseh tentang MV Mr. Simple ;

~Ia gabungan Sorry Sorry, Bonamana dan Perfection... kareograf tarian lagu ini memang ada bayangan lagu2 hit Super Junior. Ia sesuatu yang menarik pada pandangan mata saya. seperti yang kita sedia maklum tarian lagu kpop biasanya ada trademark tersendiri termasuklah lagu2 Super Junior. dan ini secara tidak langsung membuatkan ELF merindui semula memori indah yang pernah dicipta oleh SuJu... <--peh~ aku macam nak masuk mood tulis novel plak...huhuhu

~Mata saya takleh lepas dari pandang Eunhyuk & Heechul.... dari mula sampai habis... siap ulang tayang entah berapa kali. Saya suka style rambut Hyuk! even dia tak evil n nakal tapi disebabkan style baru dia tu buat dia kehilangan imej cute...(Sungmin pun sama...tapi mata saya tetap spot kat Eunhyuk sebab lebih meminati Eunhyuk...walaupun dah tak setegar dulu)... & Heechul pula, dia memang nampak evil dengan gaya tu. Entah kenapa saya rasa Heechul ni suka buat apa saja mengikut hati sendiri. lepas tu apsal dia macam malas nak menari? saya terasa macam jiwa dia tak berada dalam Super Junior. Heechul-ahh~~~~ awak rindukan Hangeng ke? u'r the part of SJ family, so please jangan kecewakan ELF...

~Part yang paling saya suka dalam lagu ini ialah pada minit ke 3:50 ...part Kyuhyun n Yesung. part ni pendek je tapi macam bagi jiwa pada lagu ini. SO, memang terbaekk lah!

~Biasanya kebanyakan lagu Super Junior starting mesti Siwon yang nyanyi tapi kali ini Kyuhyun yang start dulu...diorang pernah kata diorang bagi siwon mulakan lagu dulu sebab nak bagi imej handsome dalam lagu diorang (sebab Siwon paling handsome dalam SJ...yeke?)... tapi kali ini walaupun Kyuhyun yang start dulu, pada Cik Kaseh tak ada apa2 perbezaan pun...(hurm..agaknya sebab cik kaseh rasa Kyuhyun lagi handsome daripada Siwon kot...muahahaha)

~Suka trademark tarian Mr. Simple...sangat simple dan senang nak ikut... (^_^)

ok, dah banyak sangat kot bagi ulasan...
akhir kata, semoga semua ELF berpuas hati dengan album ke5 SuJu kali ini

Bye~

5 comments:

  1. cik kaseh,aja dah dengar lagu ni..memang terbaek ar..jaja sker sngat lagu ni..mr.simple,mr.simple.hee~

    ReplyDelete
  2. suka sangat...go go suju..
    aduh cair tgk donghae ngan kyuhyun...
    huhu

    ReplyDelete
  3. setuju ngn statement kyuhyun lg ensem dari siwon. huhuh..
    eh, minat kite same la, kat Eunhyuk..
    tapi I tak overdos lg kot. kui3.
    nak mintak izin copy n paste profile budak2 SuJu dalam blog I bleh x? ngeee

    ReplyDelete
  4. @aliah Nuqmans ; copylah cik aliah... kita benarkan... kita pn dah kurang layan kpop skang... maybe macam dah tinggalkan kpop kot....hehehe~~~

    ReplyDelete
  5. sbnrnye siwon x ptot pun nyanyi dulu. siwon hnsm ke??? bagi yaya siwon paling x hnsm.. (nak panggil buruk, macam jahat lak)

    ReplyDelete