my tomodachi

20110904

Review Film - I Give My 1st Love To You

Waaa~~ sejak kebelakangan ni banyak juga drama dan film baru yang cik kaseh tonton tapi aduh~~ malas betul nak conteng2 tulis review untuk korang semua. tape... cik kaseh akan cuba buat satu persatu. 

Sementara mood Beast saya dah mula terkawal sekarang ada eloknya Cik Kaseh siapkan entri ni. (^_^)V



Ini adalah film terbaru yang Cik Kaseh tonton. tapi sebenarnya film ni bukan film baru. Jika anda pernah menonton film Koizora dan sukakannya, saya pasti anda juga akan suka film ni. Secara akarnya kisah dalam film ni sama dengan Koizora tapi dari segi plot ia agak berbeza dan tersendiri.

Bagi penggemar kisah2 cinta saya syorkan anda tengok film ni. I GIVE MY FISRT LOVE TO YOU (Boku No Hatsukoi Wo Kimi Ni sasagu) bermula dengan kisah dua pasangan ini ketika masih kecil.

Takuma(Okada Masaki) seorang budak lelaki yang mempunyai masalah jantung dan akan mati sebelum usia 20thn. Dia berkenalan dengan Mayu(Inoue Mao) yang merupakan anak kepada doktor yang merawat Takuma. Mereka menjadi sangat akrab dan akhirnya mereka saling jatuh cinta setelah dewasa.

Disebabkan penyakit Takuma telah menghalang hubungan mereka untuk pergi jauh. Maka Takuma mengambil keputusan untuk berpisah dengan Mayu dan berpindah sekolah. Namun Mayu tidak putus asa dan tetap menjejaki Takuma. Baginya Takuma adalah cinta pertama dan terakhirnya. Walaupun munculnya orang ketiga dalam hubungan mereka dan hanya melalui pemindahan jantung sahaja dapat menyelamatkan nyawa Takuma.

Komen saya, kisah cinta ini agak menarik. sikap Mayu yang degil dan setia pada cintanya terhadap Takuma memang sweet. Takuma pula adalakala fikirannya yang agak nakal sangat mencuit hati. 



Dan salah satu daya penarik untuk menonton film ini ialah pelakon yang membintanginya;


Okada Masaki... (Hana-Kimi)
Kyaaa~~ kakkoiii ❤O❤


Inoue Mao... (Hana Yori Dango)
Waaa~~ kireii~~❤O❤


poster film sama dengan manga...


Sebenarnya film ini berasal dari sebuah manga. yang ini biasalah. Jepun memang terkenal dengan drama dan film yang diadaptasi dari manga dan novel. So, itu saja review saya untuk kali ini. untuk sesiapa yang bercadang untuk menonton film ini dengan kadar segera anda bolehlah menontonnya di DramaCrazy.


2 comments:

  1. cite ni aku tgk on9 je..x d.load pn...nnt klu aku free tolong d.loadkan utk ko la ye...

    ReplyDelete