my tomodachi

20110802

I'm a B3UTY ELF


Buat pertama kalinya Cik Kaseh tulis entri khas tentang BEAST
(sebelum ini saya cuma post entri report tentang event BEAST sahaja)

BEAST pada kaca mata seorang ELF. Tentu rasa janggal membaca entri seorang ELF terhadap artis Kpop selain Super Junior. Namun untuk peminat Kpop seperti Cik Kaseh yang agaknya boleh dikira telah matang menjadi peminat kpop, ianya bukanlah sangat janggal. Apatah lagi saya rasa lebih dekat dengan anggota kumpulan BEAST berbanding Super Junior. Mungkin disebabkan BEAST lebih kerap mendekati peminat Malaysia berbanding Super Junior yang datang ke negara kita hanya untuk konsert.

 BEAST debut pada penghujung tahun 2009 dan pada masa itu saya sedang hangat menggilai Super Junior. Jadi kewujudan BEAST memang tidak mendapat tempat di jiwa cik Kaseh. pada tahun 2010 BEAST mengadakan persembahan pertama di  KL LIVE dan Cik Kaseh pergi waktu itu hanya kerana mahu menemani kawan2 yang sangat menggilai BEAST.


Ini adalah gambar pertama BEAST yang cik Kaseh tengok. Sumpah tak berkenan langsung. Muka Doojoon yang memang sesuai dgn nama kumpulan ni BEAST...Dongwoon yang macam mat saleh sesat(er..macam arabian pun ye gak)... Hyunseung pula yang macam perempuan(nama dialah yang paling susah nak melekat di kepala Cik Kaseh)...Junhyung dengan imej yang saya sendiri tak tau macam mana nak describe...Yoseob pula dengan rambut putih(saya tak rasa dia comel seperti dakwaan semua pihak pun waktu ni)... kecuali Kikwang yang saya kenal dengan nama AJ waktu itu. Dia seorang saja yang pada pandangan Cik Kaseh seorang yang menonjol. Saya minat Kikwang masa mula2 dulu.

teringat kembali memori sewatu saya bersungguh2 menghafal profile BEAST pada malam sebelum MEET n GREETING WITH BEAST (saya kena prank dengan kawan2 sebab saya seorang sahaja yang dapat lucky draw time tuh)... jika dikira, sebaik melangkah masuk menemui mereka waktu itulah saya mula rasakan suasana berbeza dan mula meminati mereka.


Secara realitinya BEAST pada gambar pertama yang saya lihat dengan orang sebenar macam langit dengan bumi. TAK SAMA! terutama sekali Junhyung. disebabkan pertemuan tersebut cik kaseh dah cancel nak minat Kikwang sebab persenolati Junhyung lebih menarik.

Sifat Junhyung yang seperti pendiam dan agak bermisteri dan kurang menonjol(dia memang langsung tak menonjol waktu tu dan tak ramai peminat). Dan secara live sebenarnya Junhyung lebih kacak berbanding Kikwang...hehehe~~

Percaya atau tidak walaupun saya ELF tapi cik kaseh tak pernah buka lirik lagu2 Super Junior untuk menyanyikannya. Tapi entah kenapa setiap kali BEAST comeback dengan lagu baru, tangan saya mesti gatal nak cari lirik dan nyanyi siap nak hafal lagu2 BEAST(walaupun x pernah berjaya menghafal lagu2 tersebut sebenarnya)...tapi lagu2 BEAST sebenarnya lebih dekat dengan saya. Selain liriknya yang membawa maksud yang mendalam dan bermakna <--masuk mood jiwang setiap kali nak mengarang novel... Itu salah satu kekuatan BEAST yang menyebabkan mereka tersenarai dalam list antara group2 jkpop yang saya minat.

Perjalanan kerja seni kumpulan BEAST sangat stabil dan semakin mendapat tempat di hati para peminat Kpop. tahap minat saya terhadap BEAST juga masih stabil dan belum ke tahap hendak menukar identiti sebagai B3UTY.... namun sejak beberapa minggu ini rasanya ada sesuatu yang tidak kena dengan cik kaseh.

playlist lagu dalam h/p, lappy, pc office, kereta even playlist di blog ini pun.... semuanya lagu BEAST
wallpaper destop lappy n office... BEAST jugak
kalender... BEAST
cuba tengok kanan--->
BEAST dekat atas SuJu???
Apa cerita ni beb?????

Fine... Cik Kaseh dah kena virus
virus yang Junhyung bagi tahun lepas tak power kalau nak dibandingkan dengan apa yang Yoseob lakukan terhadap Cik Kaseh kali ini.
=_="


Dia dah tinggalkan impak yang besar sampai kebanyakan peminat Kpop asyik bercakap tentang dia...errr, dan Cik Kaseh juga... =_=

Saya minat dia ke?
Susah nak jawab soalan ini.
Dari malam tersebut sehingga sekarang masih banyak perkara MUSTAHIL dalam diri Yang Yoseob yang cik kaseh tak boleh terima...

Secara jujurnya Cik Kaseh tak berminat dengan lelaki comel... yang suka wat 'Aego'...yang stock2 anak ikan ni biasanya Cik Kaseh suka sebab kecomelannya sahaja dan tiada niat untuk minat betul2 pun....

Saya selalu menafikan yang saya tak minat lelaki jenis macam Yoseob. Walaupun saya pernah duduk rapat dengan dia... walaupun saya pernah bersembang dengan dia... walaupun saya pernah main bowling dengan dia...walaupun dia pernah peluk saya tanpa sengaja... still tiada feeling.

"You're too cute n cute guy is not my type... mianhae."

Tapi apa kata kalau korang nampak side lelaki ini yang gentleman... romantik... pandai layan perempuan(atau peminat sebenarnya?)... yang caring dalam sensetif... dan macam susah nak terima bila lelaki kiyut ni ialah main vocal atau vokal utama dalam BEAST(bukankah selalunya main vocal berimej manly dan segak...watak cute langsung tak sesuai)... kemudian sangat janggal apabila Dongwoon(maknae) panggil dia 'Yoseob Hyung'... arghh~~ *garuk kapla*
This is fiction or fact?



it's hard to believe...
kalau tujuan dia layan Cik Kaseh malam itu semata-mata nak menarik perhatian saya sebab dia tahu yang saya merupakan fangirl Junhyung dia memang telah berjaya dalam misinya... jika niatnya memang nak saya lebih meminatinya berbanding junhyung dia memang sudah hampir mencapai misi tersebut. Kalau misi sebenar dia nak buat Cik Kaseh jadi B3UTY tegar... pun dia dah hampir berjaya...(tapi taklah tegar sepenuhnya pun...hahaha)


Antara keenam2 mereka ni Cik Kaseh rasa Kikwang sorang saja yang tak banyak berubah.




Random ;-
Awek "Acik, aku basuh towel Yoseob ni ye"
Cik Kaseh "Shiro!!! jangan sentuh towel tu."
(✿◠‿◠)



5 comments:

  1. waaaaaa cik kaseh~ jangan khianati Super junior LOL jk. Saya pun beauty ELF ^^

    ReplyDelete
  2. OMG !!!
    yoseob !! dy sangat comel .
    alangkah bestnye kalau saye dpt bertukar badan dgn cik kaseh pd wktu tu .

    ReplyDelete
  3. @mhrzh ; saya tak berani nak khianati ELF n SuJu...tp saya mmg nak jd B3UTY gak skang...hehe

    @ainasyazana ; nak tukar badan?peh~~ kalaulah ada kuasa... =)

    ReplyDelete
  4. jelesnye dgn neechan!!!!!!

    ReplyDelete
  5. kite suker lelaki comel ! <3 ___ <3

    ReplyDelete