my tomodachi

20091225

Seigi No Mikata... Bila Adik Menjadi Hamba Kepada Kakak...


Hai hai minnasan~~

lagi review drama yang tak berapa baru yang baru Cik Kaseh tengok.

Cik Kaseh tak sengaja pun nak tengok drama ni
hari tu Cik Kaseh nak cari satu cv baru yang dilakonkan oleh Hongo Kanata
pastu terjumpa plak fan vid. Hongo ngan Shida Mirai
terus tertarik... sebab minat diorang dua ni punya lakonan.

Cerita dia memang menarik!
dan sangat tak boleh blaaa~~



Dasyat betul bila dapat kakak yang super evil macam Nakata Makiko ( Yamada Yu) tu. dari kecik sampai besar Nakata Youko (Shida Mirai) ni jadi hamba kakak dia. dia kena ikut segala arahan kakak dia. Dia juga kena melayan segala hobi dan kesukaan pelik kakak dia. dia juga kena jadi penyiasat untuk kakak dia. paling teruk dia kena siasat tentang lelaki yang kakak dia suka.
Si Makiko ni pulak dalam sifat dia yang evil semacam tu dia seorang yang genius dan selalu bernasib baik. apa saja ke-evil-an yang dia buat mesti berakhir dengan tuah yang menyebelahinya.




bila Makiko ambil keputusan untuk berkahwin dengan kekasihnya Yoshikawa Naoki ( Mukai Osamu) Youko rasa ini adalah peluang kebebasannya. tapi segala harapannya tu sia-sia sebab dia memang takkan ada peluang untuk lari dari menjadi hamba Makiko.



Watak Hongo Kanata pula... dia sebagai Okamoto Riku, pelajar faymes kat sekolah Youko. semua gadis gilakan dia. satu hari Riku ni pinjam buku teks Youko dan bermulalah perkenalan mereka waktu tu. kebetulan pula lagi Riku ni duduk satu apartment dengan Naoki-san, kekasih Makiko.

"Cik Kaseh~~!!! pendekkan cerita!!
panjang sangat dah membebel ni...."

Okie dokie... Cik Kaseh pendekkan cerita ya...

Banyak sangat part2 menarik Cik Kaseh nak kongsi sebenarnya... tapi macam tak best pulak nak bagi tahu semua kan... apa kata korang yang belum pernah tengok tu pergi tengok sendiri.
Klik Seigi No Mikata untuk tengok secara online.

secara keseluruhannya drama ni memang sangat menarik dan berbaloi untuk ditonton. endingnya pun best. hubungan Youko dan Riku berakhir dengan sweet even diorang kena berpisah sebab Riku kena balik Osaka, rumah ayah dia. Ada sikit part touching masa Naoki ambil keputusan nak bercerai ngan Makiko sebab dah tahu true color isteri dia yang sebenar.



Tapi jangan risau... it's happy ending actually.
Makiko tetap sayangkan adik dia even cara dia agak keterlaluan dan Youko pun sangat sayangkan kakak dia even selalu dia rasa tak puas hati sebab kena buli.

Part ni sangat cute. bila Makiko kantoikan Riku suka kat adik dia, Youko.
Hongo Kanata sangat kawaii masa nervous. kikiki~~

Ok, itu saja entry untuk kali ini. Chiow~~

1 comment:

  1. cik kaseh...
    tau x ktne nk download drama seigi no mikata ni??

    ReplyDelete